Alweer 23 jaar geleden kreeg ik van een vriend (en inmiddels oud-collega) de tip dat er een functie vrijkwam als receptioniste bij Waterdrinker. Ik heb gesolliciteerd en ben dus begonnen als receptioniste. Daarna heb ik op diverse andere plekken binnen het bedrijf gewerkt en ben ik uiteindelijk aan de slag gegaan als servicepoint medewerker. Sinds 2018 staat die balie in het mooie en vooral groene Green Trade Center. Dé plek waar klanten terecht kunnen voor hun inkopen op het gebied van planten, bloemen, potten en accessoires.
De servicebalie is de plek in het Green Trade Center waar klanten binnenkomen en zich kunnen aanmelden als nieuwe klant, maar aan de andere kant ook hun inkopen kunnen laten scannen en afrekenen bij de kassa. Als servicepoint medewerker houd ik mij vooral bezig met vragen die klanten hebben via de mail, telefonisch of fysiek aan de balie. Samen met mijn collega’s zijn wij het eerste aanspreekpunt voor de klant. Ik vind het heel belangrijk dat klanten tevreden en met een goed gevoel het Green Trade Center verlaten en dat eventuele ‘problemen’ zijn opgelost. Het is heel fijn om daar een bijdrage aan te kunnen leveren.
Elke dag is weer anders; andere klanten, andere vragen, een ander seizoen, dat maakt het werk heel afwisselend. Daarnaast bevalt het internationale aspect mij enorm. Het ene moment heb je een telefonisch gesprek in het Engels, stuur je een Duits mailtje en vervolgens sta je weer een Franssprekende klant te woord. Zolang de klant met een glimlach naar huis (of de winkel) gaat, ga ik dat ook!